bloggen-om-livet

Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

Intressant det där med möten av människor och vänskap.

Av Madeleine Barklund - 5 juli 2014 15:15

Ibland kan man känna som att man knappt känner en person längre, trots att man känt personen i väldigt många år. Ibland kan man känna som att man känt en person nästan hela sitt liv, trots att man nyligen träffats. Den du minst tror kommer finnas där för dig kan visa sig ställa upp för dig som mest när du behöver det, och den som du verkligen tror och räknar med kan dra sig undan och undvika det helt. Väldigt fashinerande är det med sådant här tycker jag. Ibland blir man förvånad och ibland blir man inte förvånad alls. Vissa nya man möter blir man bra vänner med medan med vissa blir man endast bekanta med. En del möten utvecklas till annat och en del rinner ut i sanden. 


Med detta kan jag påpeka vikten av att göra dig av med människor som inte tillför dig något i ditt liv, alls. För tänk vad många nya härliga möten du kan missa om du inte gör plats för de :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Barklund - 13 september 2014 12:29

  Hoping you take that jumpBut don't fear the fallHope when the water risesYou built a wallHoping the crowd screams outScreaming your nameHope if everybody runsYou chose to stayHope that you fall in loveAnd it hurts so badThe only way you can kn...

Av Madeleine Barklund - 10 augusti 2014 18:30

Två år har gått sedan du lämnade mig men jag minns dagen som igår.. dagen då jag senast såg dig i livet. Jag minns varenda detalj och kommer aldrig att glömma. Du hade din röda kofta på dig trots att det var varmt och sommar. Men du satt ju ute i sku...

Av Madeleine Barklund - 2 augusti 2014 16:45


  Hur mörkt livet än må kännas ibland så finns det alltid ljuspunkter som dyker upp då och då.  Allt är relativt och det är aldrig bara svart eller vitt- det är både och.  Är man längst ner på botten så finns det bara en väg att gå- upp! :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards