bloggen-om-livet

Alla inlägg under augusti 2014

Av Madeleine Barklund - 10 augusti 2014 18:30

Två år har gått sedan du lämnade mig men jag minns dagen som igår.. dagen då jag senast såg dig i livet. Jag minns varenda detalj och kommer aldrig att glömma. Du hade din röda kofta på dig trots att det var varmt och sommar. Men du satt ju ute i skuggan på altanen, och du var tunn och blek, så jag förstår att du var frusen av dig. I köket stod din tallrik med mat kvar på bordet, det var inte gott sa du. Jag plockade bort den och diskade undan all disk som fanns. Gav dig ett nytt fräscht glas med vatten och några smörgåsar istället. Det kändes som att du behövde all näring du kunde få. Du blev så nöjd och tackade mig flera gånger. För mig var det bara en självklarhet och inget att tacka för alls. Klart jag ställde upp för dig, du hade ju Alltid ställt upp för mig. I vått och tort fanns du där under alla år, ända sedan jag föddes. Vi satt där på altanen och pratade om livet, du sa att du kände dig nöjd med ditt liv som du haft men att du nu kände dig ensam. Jag såg sorgen där i dina ögon och kände med dig. Tiden gick och det blev kväll och jag blev tvungen att gå men jag tänkte att jag snart skulle hälsa på dig igen.  Du följde mig till dörren och såg på mig på ett speciellt sätt. Du sa att du älskar mig och det visste jag ju att du gjorde. Jag förstod inte. Jag såg inte mer än vad jag såg då så vi sa hej då och jag gick. För mig var det på återseende men för dig var det för gott..


Du somnade in 10/8 2012, min älskade bästa vän och farmor, och jag är så tacksam för den sista stunden jag fick där på altanen hemma hos dig dagen innan <3 Saknar dig dock så mitt hjärta blöder! Kram finaste ängeln. Älskar dig! /M.

Av Madeleine Barklund - 2 augusti 2014 16:45


Hur mörkt livet än må kännas ibland så finns det alltid ljuspunkter som dyker upp då och då. 

Allt är relativt och det är aldrig bara svart eller vitt- det är både och. 

Är man längst ner på botten så finns det bara en väg att gå- upp! :)

 

 





Skapa flashcards