bloggen-om-livet

Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Livet måste ha en mening.

Av Madeleine Barklund - 23 juni 2014 10:37

Jag stannar då och då upp och funderar på livet, kan vara vad jag vill få ut av livet och vad jag anser/känner är viktigt för mig att ha med som innehåll i mitt liv.


Är det viktigt med alla rutiner vi har varje dag och med den samhällsstress vi lever i, är det viktigt att känna så många människor som möjligt? Eller är det viktigt att leva varje dag som man vill och må bra, oavsett rutiner eller inte och ha tillgång till riktigt nära vänner och bra familj som alltid finns där- oavsett? Gissar på att många gärna väljer det sistnämnda men ändå lever som i det förstnämnda. Är det så kanske det är dags för en förändring:) 


Jag anser att det är viktigt att stanna upp då och då och ställa sig frågor till som själv som: hur vill jag att mitt liv ska se ut, vad vill jag ha för innehåll och vilka sorts relationer är viktiga för mig som jag vill ska få ta plats i mitt liv? Fundera lite på dessa frågor och känner du dig inte nöjd med något så är det aldrig försent med att göra en förändring. Det viktigaste av allt är att du i slutändan kommer se tillbaks på ditt liv och vara nöjd och stolt över hur du levde det. 


Livet är för kort för att inte leva det som man vill och det är viktigt att livet har en mening :)


/M. 

 
 
Ingen bild

P

23 juni 2014 11:56

Så sant min vän

Madeleine Barklund

23 juni 2014 17:50

Men eller hur!? :) Tack för kommentaren P!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Barklund - 13 september 2014 12:29

  Hoping you take that jumpBut don't fear the fallHope when the water risesYou built a wallHoping the crowd screams outScreaming your nameHope if everybody runsYou chose to stayHope that you fall in loveAnd it hurts so badThe only way you can kn...

Av Madeleine Barklund - 10 augusti 2014 18:30

Två år har gått sedan du lämnade mig men jag minns dagen som igår.. dagen då jag senast såg dig i livet. Jag minns varenda detalj och kommer aldrig att glömma. Du hade din röda kofta på dig trots att det var varmt och sommar. Men du satt ju ute i sku...

Av Madeleine Barklund - 2 augusti 2014 16:45


  Hur mörkt livet än må kännas ibland så finns det alltid ljuspunkter som dyker upp då och då.  Allt är relativt och det är aldrig bara svart eller vitt- det är både och.  Är man längst ner på botten så finns det bara en väg att gå- upp! :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards